Funderingar

Ibland har man så mycket funderingar som går runt i huvudet.
Man tänker och funderar en massa, om allt och ibland ingenting men ändå finns det
så mycket som man har olika funderingar på.

Mycket nu senaste tiden har varit min familj och jobb, eftersom att jag varit ifrån min underbara familj mycket i sommar.
Och så har jag jobbat hela sommaren, nu när man har kommit hem igen och är arbetslös så är det
så himla jobbigt.
Söker massa jobb men det är så tråkigt, vet att det är många arbetssökande där ute, men varför ska det vara så svårt att kunna få ett jobb om man inte har kontakter?

Har min bästaste och finaste Fia Stengel att tacka för att jag har jobbat i sommar, om det inte vore för henne så hade jag nog inte fått sommarjobb på Clas Ohlson.
Som sagt var tackvare kontakter.

När man går arbetslös så tar det mycket på krafterna man tänker på ekonomin en massa och hur fruktansvärt tråkigt det är att bara gå hemma hela dagarna.
Man kan lätt halka ner i ett hål och sedan ha svårt att ta sig upp, man kan få en känsla av att man är ganska värdelös.
Tankarna går också till respektive som kanske jobbar och står i och får dra hela lasset, det är ju inget man vill.

Många säger det är ju bara att skaffa ett jobb, ja tänk om det bara hade varit att göra det då hade de flesta av oss haft ett jobb.

Min högsta önskan förutom frisk familj, släkt och vänner så är det ett fast jobb.
Att ha den fasta punkten i livet är något många tar för givet och har lyxen till att göra.

Nej nu ska jag sluta älta så mycket och ta mig i kragen, plocka och städa lite sedan blir det att skicka iväg några ansökningar och hålla tummarna att lyckan vänder.

Ha en toppen helg mina fina vänner, med mycket snask och trevligt sällskap
Kram på er.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0