Nu gör vi nytt försök.

Du provar jag att köra igång att blogga igen, har ju inte varit så effektiv på den fronten.

Dagarna bara springer förbi när man går arbetslös man blir så passiv och tar sig för mycket utan skjuter mycket framför sig.
Inte bara det  utan mycket går bara fel först tv:n och sen dammsugaren det blir väl att köpa nytt, de pengarna kunde man göra något roligt med iställe.

Idag tog jag mig i kragen och ringde kvinnoläkarna för att få en tid men satt i telekö i 20 minuter och sen så slogs deras telesvara på att det är teletid mellan 8-9.30 så på det igen imorgon och hoppas att jag kommer fram då.
Trötthet och orkeslösheten vet jag ju att det beror på mitt låga blodvärde som ligger på 86 så vet att det är ju inget jag rår för men det går ju att fixa bara man får komma till läkaren.

Har haft en period som jag har tänkt mycket på allt, längtar tillbaka till Oxelösund saknar skyddsnätet man har där och har ju lite mer kontakter så att man kan ju få jobba.
Får ta mig en tripp ner och hälsa på alla mina underbara vänner.

Det enda man kan göra är att tänka lite mer positivt och ta sig i kragen och göra något av sitt liv, man kan inte bara sitta tillbaka lutat och se på när det springer förbi.
För det kommer man ångra i slutänden, man kan inte bara sitta och tycka synd om sig själv men inte alltid vara på topp heller.

Nu har jag haft min period så det är dags att rycka upp sig ta tag i livet och hoppas på det bästa vet att det blir inte bättre än vad man själv gör det.

Vilken början av bloggandet bara negativitet men det är skönt att få det ur systemet för att hålla det inom sig gör ju bara att man mår sämre.

Så på fredag blir det bakdag med Jack rågsiktskakor och bullar blir det och så är det väl våffeldagen då också så en heldag vid ugn och våffeljärnet :-).

He en super bra dag och lev ditt liv till fullo.
Kram

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0